Registar vijećničkih pitanja i inicijativa

Sjednica:
   
Vijećnik:
Inicijativa
Vijećnik: Almir Dračo (SDA)   33. Sjednica, 18.02.2019
O naselju Naselje Bilimišće se nalazi uz samu obalu rijeke Bosne. Uglavnom je dio uz obalu nastao nasipanjem zemljanog i otpadnog materijala u periodu izgradnje solitera u naselju Odmut. Prije su na mjestu solitera bile romske kasine koje su srušene pa je taj materijal nasut uz obalu. Stanovnici su premješteni na naselje Krč iznad Odmuta. Bilimišće spada u jedno od starijih zeničkih naselja. Naslje Bilimišće je poznato i po antičkim grobovima i kasnoantičkoj bazilici koja ima regionalni značaj. Između ostalog u naselju se nalazi i Turbe sa Musalom gdje se nalaze mezarovi sa nišanima iz 16 vijeka i turbe sa 4 sakrofaga. Prije izgradnje škole tu su bile livade i njive u privatnom posjedu koje su oduzete stanovnicima uz minimalne naknade. U toku proteklog rata bilo je direktno izloženo uticaju Kasarne. Pored toga je pretpilo i određene situacije za vrijeme boravka izbjeglica u školi, zatim 7. Muslimanske brigade i sl. Poznato je pored svega i po sportskoj dvorani Bilimišće i nekadašnjem kupalištu Bojin vir. Poznato je i po školskom centru koji se nalazi u naselju. Objedinjuje četiri škole i to: srednja Tehnička škola, Srednja mješovita škola Mladost, Srednja škola za stručno obrazovanje i radno osposobljavanje, te Međunarodna osnovna škola. Dnevno koz naselje prodje oko 2500 posjetilaca škole i stotine vozila. O proplavama Često je naselje bilo poplavljeno. U posljednje vrijeme velike poplave koje su bile 1992, 2009 i 2012 godine kada je veći dio naselja bio pod vodom. Godine 2009. su u naselju Blatuša srušene romske kasine i sav taj otpadni materijal je dovezen u naselje. Tu je pored cigala i betona doveze su i drvene građe, grede, crijepovi, mnogo madraca i kreveta, tepiha, guma i sl. Dovezeno je desetine kamiona tog otpada. Taj otpad je imao neugodan miris i trajao je mjesecima. Pored toga, neko, iz civilne zaštite je angažovao građevinsku operativu pa su na sav taj otpad navukli oko 20 cm šljunka pa su djelimično navukli i dio zemlje. Te godine sam predao idejni projekat (to sam uradio besplatno) za uređenje naselja Bilimišće koji je sadržavao idejni projekat za saobraćajnicu, te obaloutvrdu kao zaštitu od poplave. Tada sam sa predstavnicima mjesne zajednice pokrenuo inicijativu za uređenje naselja. Išli smo na sastanak u Općinu gdje smo prezentirali taj projekat a bili su prisutni Turkić Zvjezdan arhitekta, zatim Delić iz Agencije za zaštitu sliva rijeke Save, tadašnji načelnik Općine Smajlović, te Bijedić građ.inzinjer i još drugi iz određenih službi Općine. Projekat obalo utvrde je dobio zeleno svjetlo i realizacija je počela 2015 godine a završeno je 2017. Finasiranje je uglavnom bilo iz službe za zaštitu rijeke Save i nekih fondova i dio iz Općine. Taj finansijskiplan licno meni nije poznat. Radove su izvodili dva izvođača radova i to „Špic beton“na prvoj fazi i „Almy transport“ na drugoj fazi. O radu ili neradu kao i kvalitetu radova se može pričati i polemisati, a vidljivo je da je veći dio nekvalitetno urađen. Gradilište nikada nije bilo obezbijeđeno niti je ikada bilo ograđeno. Niti je ikada bilo table za pristup gradilištu. Npr. Jedan detalj : oborene su dvije velike topole koje izvođač nije mogao ni izrezati a niti odvesti pa su ih gurnuli u nasip! Fuge na kamenu su vrlo nekvalitetne, nije razvučena instalacija rasvjete niti je urađena završna obrada šetnice. Nasip nije nabijan kako treba, niti su korišteni svi potrebni slojevi kako bi se obezbijedila njegova nepropusnost i td. Nadzora nikad nismo ni vidjeli da je dolazio, jer da je dolazio ove greške se nisu smjele desiti. Oborinska voda u naselju nikada nije rijesena kod prve podstanice. U naletima kiše bude po 30 cm vode. Pored svega toga, iako se znalo da je to veliko gradilište, za dvije godine izvođenja radova cesta je oprana samo dva puta to znači jednom godišnje. Kada bi Alba-in kamion prošao ili neko vozilo, digao bi se toliki oblak prašine da su ljudi morali prozore da zatvaraju da prašina nebi ulazila u stanove. Pored svega toga dio gradilišta nikada nije očišćen niti je uređeno nakon tzv. završetka radova. Ostale su velike kamene plohe razbacane na sve strane, polomljene kamene ploče od instalacija grijanja, gomile zemlje, šljunka i td. U toku svih tih radova intenzivni radovi su vršeni na odvlačenju šljunka iz korita rijeke posebno subotom i nedeljom od strane izvođača, 4-5 kamiona ukrug je odvozilo, tako da sam jedne subote izbrojao oko 50 kamiona (otprilike su po 10 m3) znači oko 500 m3 materijala koji se može koristiti za nasipanje terena ispiranje i sl. Sigurno nijedan od tih kamiona nije plaćen državi... Jedan dio korita je bio presušen radi izvođenja radova, što je u redu, međutim dio zemljanog materijala koji je iskopan radi izvođenja temelja kosog zida je ostavljen u koritu i samo je „razvučen“ smanjujući tako profil protoka. Nakon kiša voda je uništila tu branu i tako je taj nasut materijal ostao na koritu rijeke. Sada je taj dio poprilično plitak i u ljetnom periodu presuši ostavljajući male lokve, mahovinu i trave,pa se legu mušice i komarci. Kao što smo mogli iskusiti prošlog ljeta, bila je nevjerovatna najezda komaraca i mušica. Potrebno je napraviti dublje korito kako se lokve nebi stvarale i povećao protok vode da bi se nasip rasteretio. Trava se rijetko kosi i pokosi se na inicijativu mjestana, također čiščenje smeca do skole, na pristuppnoj saobracajnici, koja je takodjer javna povrsina rijetko bude ociscena. Na fotografiji vidljiv objekat Službe za spasavanje, rupe na saobracajnici, neuređen parking i nezavrsen nasip. Još jedan od nedostataka „projekta obaloutvrde“ je da nije riješena unutrašnja odvodnja tj površinska voda unutar nasipa. Kada pada kiša npr. dva dana ili kada su intenzivni pljuskovi srednji dio naselja oko prve podstanice bude poplavljen. Nivo vode poraste na oko 20 - 30 tak cm i nekoliko podruma uvijek budu poplavljeni. To je direktna šteta za stanovnike.Treba riješiti površinsku odvodnju. Sa druge strane zbog neuređenog parkinga ljudi parkiraju po travi i zemlji. Cim izadju na asfalt tu zemlju i blato rasipaju po cesti. Nema mogucnosti da stanovnici dobiju prostor za izgradnju garaža kao sto imaju Kineski zid, Jalija, Odmut i sl, a prostora ima. Još jedna da ne kažem glupost koja je napravljena jeste zid koji vodi od skretanja za školski centar pa do mosta. Taj zid je potpuno besmislen, neću pitati koliko je koštao ali nije bio jeftin. Besmisleno je zidati takav zid na mjestu koje nikada nije bilo poplavljeno (isti zid kao na Ušću). Urađen je samo dio ceste od skretanja za školu do mosta. Šta je sa ostatkom ulice? Kiosk – fast food stoji na sredini trotoara, tu često parkiraju vozila pa nastane gužva... Vidljive rupe na cesti i parkiranje autobusa na trotoaru. Trotoar nije za to namijenjen. Na desnoj fotografiji na mjestu gdje su stajali kontejneri nije moguce da se dva vozila mimoidju zbog postavljene ograde gradislista objekta Civilne zastite. Potrebno je obezbijediti da se može skrenuti iz pravca Lukovog polja prema Bilimišću jer je besmisleno ići na kružni tok pa nazad na most. Bezveze se opterećava kružni tok. To je možda pojektom GGM-a dobro zamišljeno ali u praksi nije dobro. Jer u guzvama mnogoi vozaci svjesno prave prekrsaj jer im treba do 15 minuta da predju preko mosta i nazad kako bi skrenuli za Bilimišče. Ili treba omoguciti skretanje sto je jeftinije rjesenje ili napraviti kruzni tok sto je skuplje rjesenje. Skretanje lijevo na Bilimišće skoro da niko ne poštuje Kod turbeta je potrebno napraviti veliku nadstrešnicu za autobusko stajalište. Mnogo ljudi (uposlenici Preventa, Binga), posebno učenika (školski centar na Bilimišću) koristi javni prevoz i nije baš prijatno da kisnete ili se pržite na suncu pola sata dok čekate autobus. Autobusko stajaliste bez nadstrešnice, uz školski centar sa 2500 djece Sada kada imamo moderan GGM kada imamo Arenu, Centar i sl. red bi bio da se nešto uloži i u rekonstrukciju ceste na Bilimišću. To bi podrazumijevalo da se promijene cijevi od grijanja jer na svakoj poplavi veliki dio vode ostaje u kanalima te cijevi brzo istruhnu. Također potrebno je zamijeniti i podstanice jer je slabo grijanje. Ljudi se masovno odjavljuju. Tu koristi nema niko. Iako to zahtijeva poprilična sredstva smatram da bi trebalo dajedna gradska ulica i naselje ima bolju cestu i trotoars aobje strane koloviza (kojeg nema). Naselje bez uredjenog parkinga i trotoara Pored ceste i trotara bi trebalo postaviti nekoliko ležećih policajaca jer ima „junaka“ babinim autima željni pokazivanja koji kroz ulicu prođu po 100 km/h. Kasno će biti kada nekog udare. Da se podsjetim, u Travničkoj ulici – prema Vjetrenicama (smrtno je stradao biciklista) koji je dio regionalnog puta ima 4 - 5 ležećih policajaca i to funkcioniše – vozi se sporije. I na Bilimišću treba ležećih policajaca. Kasno će biti kada neko nastrada. U toku izvdjenja radova na pristupnoj saobracajnici je napravljena glupost sto je odraz nepostojanja nadzora i nebrige izvodjaca radova a to je da su zabetonirali ogradu od Musale. Jer da je bilo nadzora ovo se sigurno nebi desilo. A ako je bio onda treba preispitati zasto je ovo ovako loše urađeno. Zabetonirana ograda Musale prilikom izvodjenja radova na saobraćajnici U toku proteklog perioda u naselju je započeta je gradnja objekta za „Službu spašavanja na vodi i pod vodom“ investitora Civilne zaštite. Da se razumijemo, nemam ništa protiv Službe i treba ih podržati, ali objektu nije mjesto na toj lokaciji. Da je manji i niži ne bih imao ništa protiv. Iako se protiv toga objekta potpisalo 90 % stanovnika (imam potpise i dopis općini) naselja gradnja tog objekta se nije mogla zaustaviti. Obrazloženje službe za urbanizam je besmisleno. Nije samo jasno kako se od dva montažna kontejnera koji bi služili kao ostava pretvorilo u objekat 10 x 20 m i to od armiranog betona?!? Izgrađen je protivno urbanističko tehničkim uslovima, te je stoga taj objekat bespravno izgrađen. Najgore što Služba za urbanizam povezuje objekat obaloutvrde sa ovim objektom, a apsolutno su dva različita i nezavisna objekta. Pored svih drugih lokacija u gradu, npr, Kamberovića polja, Kanala, Ušća, Blatuše, došli su na Bilimišće?!? Na svim ovim lokacijama imaju bolji pristup i bolju komunikaciju. U urb. teh. uslovima stoji da je plato objekta izdignut za 75 cm iznad terena i spratna visina je 250 cm. Sada je objekat napravljen tako da ima suteren (a nema ga u dozvoli i prvobitnom projektu), gdje je ploča na preko 2,0 m iznad terena, a ostavljeni su ankeri za gradnju sprata. Objekat je preblizu saobraćajnice. Bezveze je napravljena gužva tamo gdje ne treba. Zamislite da Vam neko ispred kuće napravi halu od 20 m i visine 7 m (otprilike 2,5 m iznad terena, plus 2,5 svijetle visine i 2 m krova ) Objekat je izgrađen bez donesenog urbanističkog plana, javne rasprave i sl. Najgore mi je obrazloženje službe za urbanizam (dato u prilogu). Tako da objekat koji je napravljen protivno urbanističko tehničkim uslovima treba biti uklonjen jer je bespravno napravljen. A molim Vas lijepo, radi se o službi koju finansira Grad. Nisam imao uvida u to ko vrši nadzor nad građenjem objekta ali objekat nije izgrađen prema tada važećoj dozvoli. Ne možete tražiti dozvolu da gradite kuću a napravite zgradu a onda priložite projekat zgrade i sve u redu.Ne nije u redu. Objekat Službe za spasavanje na vodi i pod vodom (SRK BOSNA), izgradnja započeta prije četiri godine, izvođenje nije u skladu sa važećom dozvolom za gradnju U proteklooj godini je nastavljena izgradnja i izgradjeni su stubovi za jos jednu etazu. Intervencijom g.gradjevinske inspektorice gradnja je zaustavljena i utvrdjeno je da je izgradjeno protivno datim uslovima. Nekoliko vlasnika susjednih objekata je ukljuceno u proces izdavanja i ubrzo bi prema nekim informacijama trebala biti javna rasprava. Već je bio sastanak zainteresovanih stranaka u postupku u gradskoj upravi, u Službi za urbanizam. Kao arhitekta koji živi u gradu nudim se da besplatno sa svojim timom uradim projekat vanjskog uređenja Bilimišća (a nije nimalo jeftin) i da pomognem u tom radu koliko god mogu kako bi barem sa te strane rasteretio Grad u investiciji... Sazetak teksta - Rekonstrukcija ceste kolovoz sa dvije trake i obostranim trotarom sa nekoliko ležećih policajaca, - Rekonstrukcija instalacija kanalizacije, vode i grijanja, te riješiti oborinsku odvodnju, - Obustava gradnje objekta za spašavanje na vodi i pod vodom, - Omogućiti stanarima izgrade svoje garaže, - Hortikulturno uređenje zelenih površina sadnjom stabala i uređenjem travnjaka, - Izgradnja dječijeg igrališta
Odgovor:
Stručna služba Gradskog vijeća je predmetnu inicijativu uputila JP za prostorno planiranje i uređenje grada "Zenica" d.o.o. Zenica, Služba za urbanizam, Služba za imovinsko - pravne, geodetske poslove i katastar nekretnina i Služa za ekologiju, komunalne i inspekcijske poslove, dosad nije bilo odgovora.